ΗΜέΡΑ # 11 / Υπέροχα Μαύρη Μεγάλη Δευτέρα

gigi

To fusion είναι μια έκφανση του μουσικού γαλαξία που έχει λοιδορηθή τόσο πυκνά σε κείμενα και συζητήσεις που ενίοτε αισθάνεσαι υποχρεωμένος να υπερασπιστείς το φάσμα αυτό το ηχητικό διότι λέγονται και ακούγονται απίστευτες κοινοτοπίες, κάτι που τα τελευταία  χρόνια έχει ενταθεί από τάξεις ανθρώπων που ανήκουν κυρίως στον indie διάκοσμο και δεν έχουν καμία σχέση με την σωστή αποτίμηση του συγκεκριμένου ύφους. Είναι κατά μία έννοια σαν να βάλεις οπαδό του συμπαθέστατου και άξιου κατά τα άλλα Γιάννη Καλαντζή να σου κάνει ανάλυση της επιστημονικής ρυθμολογίας και της επαναστατικής φιλοσοφίας στην παραγωγή και την ενορχήστρωση του Virgin Beauty. Μπορεί να είναι σεβαστό το ότι δεν θα του αρέσει αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα λάβεις τη γνώμη του σε συζήτηση που θα αφορά την αποτίμηση του δίσκου. Από την άλλη όταν θέλουν να σου δείξουν κάποιοι ότι είναι ένα είδος «βαρετό» πηγαίνουν κατευθείαν σε εκπροσώπους του fusion της ημεδαπής ή της αλλοδαπής που πραγματικά είναι από τους τελευταίους στη λίστα όσων παρακολουθούν το συγκεκριμένο είδος.

Και γι αυτόν ακριβώς το λόγο χαίρομαι όταν έρχονται στην Ελλάδα άξιοι εκπρόσωποι του δημιουργικού fusion όπως το NettWork Trio, αποτελούμενο από δυο κορυφαίους παίκτες (στην εδώ μετάκληση δεν είχαμε την τύχη να ακολουθεί ο Jeff Tain Watts στα drums) τους Stanley Jordan (ηλεκτρική κιθάρα), Charnett Moffett (ηλεκτρικό μπάσο) ενώ στα τύμπανα απολαύσαμε τον Remi Vignolo.

Το βράδυ της Μεγάλης Δευτέρας, 25ης Απριλίου, το τρίο βγήκε στη σκηνή του Half Note στην ώρα του (μόλις 5 λεπτά μετά την ώρα που είχε αναγγελθεί) και μας σάρωσε με τις 2 πρώτες συνθέσεις του fusion, δημιουργική jazz και freak (ναι freak) funk μας χτύπησαν κατακέφαλα.

Καταρχήν με την τεχνική και φαντασία του Jordan σε πιάνουν νευρικά γέλια. Πραγματικά. Κοιταζόμασταν με τον υιό μου και μας έπιαναν τα γέλια με αυτά που έκανε ο άνθρωπος. Προσέξτε όμως. Παρόλο που γνωρίζω πολύ καλά ότι ο Jordan έχει κατηγορηθεί ως εκσιμπισιονιστής πάνω στη σκηνή που σκοπεύει στον εντυπωσιασμό εγώ προσωπικά είδα έναν άνθρωπο όχι μόνο δοσμένο στην τέχνη του αλλά επίσης σεμνό. Οι αυτοσχεδιασμοί του σε άφηναν με το στόμα ανοικτό. Κυριολεκτικά. Το Bolero του Ravel, δυνητικά για ταινίες του Robert Altman που δεν γυρίστηκαν ποτέ, το be-bop αλλά και το free fusion όπως το καλίμπραρε ο Ornette Coleman ήταν όλα παρόντα πάνω στην ταστιέρα του. Με αυτό το ιδιόμορφο διπλό παίξιμο που κάνει και στα δυο χέρια, φαντάζει λες και παίζει ένα looper κάτω από τις νότες του.

Από την άλλη ο Charnett Moffett, υιός του Charles για όσους δεν το γνωρίζουν, είναι ξεχωριστής πάστας παίκτης. Δαιμόνιος μπασίστας, άκρως μελωδικός αλλά με τραχύ ταυτόχρονα ήχο και ενδεδυμένος ωσάν Αφρικανός κήρυκας που ετοιμάζεται να μπει σε διαστημική ρουκέτα για να μεταδώσει το λόγο του Κυρίου πέραν αυτού του πλανήτη.

Και δεν σημαίνουν τα παραπάνω ότι ο drummer του σχήματος, ο Remi Vignolo, ήταν αμελητέα μονάδα στην κατασκευή του ήχου των NettWork. Αντιθέτως. Σταθερός και με ωραίες δυναμικές, καθόλου βερμπαλιστής, ο Vignolo ήταν σε άψογη συνεννόηση με τους 2 συμπαίκτες του.

Ήταν η τρίτη βραδιά του trio στην Αθήνα αυτή που πήγα στο Half Note και ο κόσμος σχετικά λίγος (αγνοώ τις έγινε τις 2 προηγούμενες και εξ ορισμού πιο εμπορικές ημέρες μιας και μιλάμε για Σάββατο και Κυριακή), βάλτε στο λογαριασμό ότι εκτός από Δευτέρα ήταν και η αρχή της Μεγάλης Εβδομάδας. Υπολειπόταν άλλη μία ημέρα για το σχήμα στην Αθήνα.  Μακάρι να μπορούσα να πάω και την επόμενη ημέρα στο Half Note. Μακάρι να μπορούσαν να είναι εκεί και διάφοροι που λοιδορούν το είδος.

Στυλιανός Τζιρίτας

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s