ΗΜέRA #17 / Οι Μωρές Παρθένες και το Σιδηρούν Παραπέτασμα

MMMM.gif

Οι απαγορεύσεις που επεβλήθησαν στους Iron Maiden στο πλαίσιο των πρόσφατων συναυλιών τους στην Κίνα εντυπωσιάζουν όχι επειδή είναι η πρώτη μπάντα που δέχθηκε τέτοιου είδους περιορισμούς από τις κινεζικές αρχές αλλά επειδή το εύρος τους πήγε παραπάνω από τους ανάλογους φραγμούς που υπέστηκαν οι Stones, που είναι η πιο γνωστή περίπτωση και αφορούσε την απαγόρευση ολόκληρων τραγουδιών όπως το Honky Tonk Women.

Το ζήτημα δεν έχει να κάνει με το ότι απαγορεύθηκε η ρίψη από τη μεριά της παραγωγής, πυροτεχνημάτων και η χρήση φλογοβόλων επί σκηνής. Το ζήτημα δεν είναι ότι απαγορεύθηκε να ακουστεί σε πλήρη λεκτική ανάπτυξη το ρεφραίν του Powerslave. Το ζήτημα δεν είναι ότι απαγορεύθηκε στη μπάντα να ρίχνει ψιλογαμοσταυρίδια από τα μικρόφωνα (τα γνωστά «fuckin» «ass» κλπ). Το ζήτημα δεν είναι μόνο ότι απαγορεύθηκε η γνωστή σημαία που ανεμίζει ο Dickinson κατά τη διάρκεια του Trooper. Το ζήτημα έχει να κάνει με το σύνολο αυτών. Με την ίδια λογική:

* Οι Iron Maiden δεν πρέπει να παίζουν το Trooper και να ανεμίζουν τη σημαία στην Ινδία (ρωτήστε το πνεύμα του Γκάντι το γιατί αν δεν ενθυμήστε).

* Οι Iron Maiden δεν πρέπει να παίζουν το Aces High ή το intro με τον Churcill στη Γερμανία

* Οι Iron Maiden δεν πρέπει να παίξουν το Powerslave αν ποτέ πάνε στο Κάιρο.

* Οι Iron Maiden δεν πρέπει να παίζουν το Run to the Hills στις Ηνωμένες Πολιτείες.

 

Προξενεί εντύπωση ωστόσο γιατί αποδεδειγμένα αποτελεσματικά επιτελεία συγκροτημάτων όπως αυτό των Maiden δεν έχουν προβλέψει πριν πάνε στην Κίνα (μιας και υπάρχει πια ιστορικό προηγούμενο με τους Stones) την εφαρμογή της λογοκρισίας σε πλαίσια προσυμφωνημένα και στη λήψη συμβολαίου και ρήτρας. Αυτό ίσως μας προσυπογράφει την άποψη που υποστηρίζει ότι παρεκτός και παίζεται στα ζάρια από μια κρατική μηχανή το οικονομικό σκέλος μιας συναυλίας, το καθαρά ιδεολογικό (διότι οι στίχοι είναι αισθητική άρα ιδεολογία) μπορεί να τραβήξει κουπί προς άλλης πυξίδας κατεύθυνση ανάλογα με τη ρώτα της κατάστασης.

Σε κάτι τέτοιες περιπτώσεις έρχεσαι και λες μπράβο σε περιπτώσεις όπως η περίφημη του Morrison (διότι αυτού ήταν πρωτοβουλία) και των Doors που έχοντας ορατό τον κίνδυνο να μην ξαναβγούν σε εθνικό δίκτυο τηλεόρασης αν δεν άλλαζαν τους στίχους του Light My Fire στο Ed Sullivan Show, επέλεξαν να πράξουν βάσει καλλιτεχνικής συνείδησης.

Να θυμίσουμε ότι οι Stones και πάλι είχαν αλλάξει στους στίχους τους (σε προηγούμενη από των Doors εμφάνιση τους) και πάλι….

Στυλιανός Τζιρίτας

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s