ΗΜέRA # 120 / Ένα ολόγραμμα ως προμήτωρ αισχρού μελλοντικού θεάματος

dioholotrue

Οι παρακολουθούντες το ζήτημα το ξέραμε από το προηγούμενο καλοκαίρι όταν το ολόγραμμα του Ronnie James Dio έκανε την εμφάνιση του στο Wacken 2017 με την υποστήριξη μπάντας αποτελούμενης από μέλη της προσωπικού οχήματος του αείμνηστου αοιδού. Η εμφάνιση κάτω από τον τίτλο Dio Returns η οποία φυσικά έχει την πλήρη έγκριση των διαχειριστών (βλέπε Wendy Dio) των δικαιωμάτων του καλλιτέχνη που έφυγε τον Μάη του 2010 είναι φανερό ότι μπορεί να μάζεψε και των δύο άκρων σχόλια στην ανάρτηση του σχετικού video στο youtube (μπορείτε να δείτε αποσπάσματα της συναυλίας εδώ) αλλά στο κοινό από κάτω μάλλον παγωμένα χαμόγελα προκάλεσε.

Για όσους δεν ξέρουν ήρθε η σειρά του Dio να ακολουθήσει τη μοίρα προηγούμενων προσπαθειών που αφορούν μεγαθήρια νούμερα εισιτηρίων/δίσκων όπως ο Tupac Shakur, ο Michael Jackson, η Whitney Houston, η Patsy Cline, η Selena και ο Liberace που βρίσκουν μετά θάνατο νέα ζωή (…) επί σκηνής με ολογράμματα που στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι υλοποιημένα από την εταιρεία Eyellusion (αμερικανικών συμφερόντων). Τα συγκεκριμένα ολογράμματα δε είναι αναπαραστάσεις από κινηματογραφημένα κονσέρτα ενόσω ήταν στη ζωή οι καλλιτέχνες αλλά έχουν ως βάση φυσικά αυτά. Πλάθεται μια νέα φιγούρα όπως μπορείτε να δείτε και στην αριστερή φωτογραφία άνωθεν και η οποία κρατεί τα βασικά στοιχεία της κινησιολογίας του καλλιτέχνη και από εκεί και πέρα το ολόγραμμα κωδικοποιείται ανάλογα με την εμφάνιση. Για παράδειγμα στο Dio Returns @Wacken το ολόγραμμα του Dio κάποια στιγμή σηκώνει και ανεμίζει ένα μικρό πανί που γράφει πάνω Wacken 17.

Αφενός και πέραν του τρομώδους που επιφέρει σε ένα θεατή η παρά φύσιν και λαζαρική εμφάνιση του εκάστοτε ολογράμματος το σίγουρο είναι ότι έχουμε να κάνουμε αφετέρου με μια εξέλιξη που αφορά για άλλη μια φορά τους διαχειριστές δικαιωμάτων νεκρών καλλιτεχνών και την καταπάτηση και της στοιχειώδους και τελευταίας ηθικής ρανίδας που είχε/έχει απομείνει. Όχι απλά δεν αφήνουν αλώβητη τη μνήμη οργανώνοντας δεκάδες tribute concerts ή albums (χαρακτηριστική η περίπτωση Hendrix) αλλά τώρα πια περνούν και στην «ανέστη εκ νεκρών» λογική. Μόνο που το «…εν τοις μνήμασι ζωήν χαρισάμενος» είναι φανερό ότι μετασχηματίζεται «…εν τη μεζονέτα κληρονόμων ζωή χαρισάμενη» .

Η περιοδεία του ολογράμματος Dio στις ΗΠΑ θα ξεκινήσει τις επόμενες εβδομάδες ενώ τα σχόλια μελών της μπάντας ή της Wendy Dio αναφορικά με την επικείμενη τουρνέ αλλά και την ίδια την επινόηση της τρισδιάστατης φιγούρας, συναγωνίζονται το άοσμο και παράλληλα επιτηδευμένα συγκινητικό δηλώσεων πολιτικών κομμάτων αμολώντας φούμαρα περί «μεταφοράς της παρακαταθήκης του Dio σε νεώτερους θεατές» και συγκίνησης του συνόλου του team της νεκρανάστασης την πρώτη φορά που αντίκρισαν στο on mode το ολόγραμμα του (έρμου εκεί πάνω που είναι) Dio.

Στυλιανός Τζιρίτας  

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s