ΗΜέRA # 208 / Η διαφορετικότητα της Elin Larsson

ElinLarsson_Stockholm20090715

H Elin Larsson δεν πρέπει καταρχήν να συγχέεται ως πρόσωπο με την Elin Larsson που άδει στους επίσης Σουηδούς Blues Pills που τα τελευταία χρόνια  γνωρίζουν αναγνώριση στον τόπο μας ως blues άλλοθι των απανταχού μεταλλάδων. Πέρα απο αυτά η Elin Larsson που στο συγκεκριμένο άρθρο μας απασχολεί είναι μία άξια τενορίστρια (κυρίω αλλά και soprano), η οποία όπως και να το κάνουμε είναι από τις λίγες γυναίκες που μπορεί να βρει κάποιος στην παγκόσμια jazz σκηνή και να ΜΗΝ ασχολείται με τα φωνητικά ή το πιάνο. Οι διάφοροι λόγοι εγκιβωτισμού του ρόλου των γυναικών σε συγκεκριμένες θέσεις μέσα σε μια jazz μπάντα έχουν σπάσει σε αρκετές περιπτώσεις (η θαυμαστή Carla Bley από παλαιότερα κύματα ήχου και η θαυμάσια Terri Lyne Carrington από πιο σύγχρονες περιοχές μέσα σε αυτές ) όσες ακριβώς χρειάζεται για να πιστοποιήσουμε ότι ειδικότερα στο σαξόφωνο είναι μοναδική η θέση που κρατεί η Larsson. Προσωπικά την επέτυχα στον πρώτο της δίσκο με τίτλο Live and Alive του 2009 όπου μαζί με τη μπάντα της κινούνταν σε hard bop αλλά ενίοτε και σε free μονοπάτια (οι συνθέσεις Waiting in Vain και The Secret που ξεκινούν το δίσκο έχουν επιρροές από Grachan Moncur και Ornette Coleman).

Το άσχημο είναι ότι ο συντηρητισμός που πλήττει τη δισκογραφία της jazz από τη δεκαετία του 80 επιβάλλει πολλές φορές σε μουσικούς να κάνουν συμβιβασμούς -χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ο ίδιος δεν φέρει την ευθύνη αυτών. Γι αυτό και μετά από 2 δίσκους και στο τελευταίο δίσκο που φέρει το όνομα Ellin Larsson Group στο εξώφυλλο, το Growing Up του 2013 η μουσική έχει ροβολήσει προς απόλυτα συμβατικά πεδία, σαν αυτά που με τα κοντέινερ βγαίνουν όχι μόνο από τα σουηδικά label αλλά γεμίζουν επιπλέον και δεκάδες βαρετά και τάχα μου δήθεν μου σύγχρονης jazz κονσέρτα και φεστιβάλ.

Elin_Larsson_sax_Niklas_Wennstr_n_b_

Έκτοτε την ακούσαμε στους δίσκους των άξιων σε σημεία Fire! Orchestra αλλά και στο σχήμα της χειρίστριας του άλτο Anna Högberg, σχήμα που απαρτίζεται αποκλειστικά από κυρίες σημειωτέον.

Κρίμα  που η Larsson δεν οδηγεί πια προσωπικό της σχήμα. Έχει καλή αντίληψη του χρόνου και της οικονομίας στη σύνθεση και προς τιμήν της δεν έχει επενδύσει σε τρυκαζ του τύπου κάτσε να ντυθώ κάπως ώστε να προσελκύσω ΚΑΙ έτσι την προσοχή.

Στυλιανός Τζιρίτας 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s