ΗΜέRA # 214 / ο Σάλιντζερ δεν είναι στη σίκαλη (μόνο)

SALINGER

Ο Φύλακας στη Σίκαλη έμελε να μονοπωλήσει το ενδιαφέρον του κοινού όχι μόνο στην Ελλάδα για το έργο του (εικονιζόμενου) Σάλιντζερ. Το θεοκρατικό ταμπλό του Τσάπμαν ήταν αυτό που όταν αποφάσισε ο τελευταίος να σφραγίσει την αυγή της δεκαετίας του 80 με την εκτέλεση του Λέννον απογείωσε παράλληλα την αίσθηση της μονομερούς αξίας του έργου του μιας και ο θύτης είχε το βιβλίο ως τιμόνι των πράξεων του. Έτσι δημιουργήθηκε και δημιουργείται ακόμα το απόλυτα παράδοξο στα βιβλιοπωλεία, να είναι Ο Φύλακας στη Σίκαλη στα μονίμως ευπώλητα και σε ντάνες άμεσης διάθεσης ενώ μικρά αριστουργήματα του ΤΖ. Ντ. Σάλιντζερ όπως το Ψηλά Σηκώστε Στέγη, Ξυλουργοί να μένουν στην αφάνεια και να περνούν στα ευκαιρίες με λίγα ευρώ ως αντίτιμο. Και το αστείο είναι ότι προσωπικά βρίσκω πολύ πιο στυλιστικό, πολύ πιο εμβριθές στην τέχνη της μυθιστοριογραφίας το προαναφερθέν αφήγημα που βρίσκεται στον τόμο  που εξέδωσε ο Καστανιώτης μαζί με το Σιμορ, Συσταστικά Στοιχεία σε (καλή) μετάφραση του Αύγουστου Κορτώ το 2010.

Το Ψηλά Σηκώστε Στέγη, Ξυλουργοί είναι ένα δημιούργημα επίσης που αν βάζαμε στη θέση όπου αναγράφεται το όνομα του συγγραφέα αυτό του Τόμας Πύντσον θα ήμουν πολύ πρόθυμος ν πιστέψω ότι ανήκει στον τελευταίο. Η σκηνή στο αυτοκίνητο που φεύγει από τον παθογόνο γάμο με ένα σμάρι από ετερόκλητους επιβάτες είναι μοναδική σε πλοκή όσο και σε ομοιότητα ε δημιουργήματα του άλλου Διογένη της αμερικανικής λογοτεχνίας.

Στυλιανός Τζιρίτας

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s