ΗΜέRa # 224 / Ουγγρικός βομβητής

Fekete

Ομολογώ ότι με το ουγγρικό underground rock (και με το όποιο παρακλάδι του) δεν έχω ασχοληθεί, περισσότερα γνωρίζω για την jazz fusion και την avant jazz σκηνή της ειδικότερα στα 80s. Για τον Gusztáv Fekete κάτω από το όνομα του οποίου υπάρχει το ηχογράφημα με τον τίτλο Introspection που παρουσιάζεται για πρώτη φορά μετά από 36 χρόνια από την Mutant Embryo Records* δεν θα βρείτε καθόλου στοιχεία πέρα από την κλασσική αναφορά στο discogs και το δελτίο τύπου της εταιρείας. Θα μπορούσε κάποιος να υποθέσει οτι μιλάμε για μία κλασσική περίπτωση στησίματος ή να δεχθεί ότι όντως έχουμε να κάνουμε με κάποιον χαμένο στο ντουλάπι του χρόνου συνθέτη/μουσικό.

Το υλικό ηχογραφήθηκε μεταξύ 1979-1981 (και φυσικά αναλογικά) και τα λίγα που υπάρχουν ως λεπτομέρειες στο σχετικό δελτίο τύπου κάνουν λόγο για υλικό που υπήρχε μέχρι τώρα αποκλειστικά και μόνο σε demo κασέτες. Πάντως το ύφος της κυκλοφορίας μπαίνει κάτω από τις ταμπέλες avant-garde / psych / prog με φουλαρισμένους συνθετήτες και τύμπανα.

Αυτό που επίσης σε βάζει σε σκέψη είναι η απόλυτα σύγχρονη παραγωγή αναφορικά με την επεξεργασία των οργάνων πάνω στην κονσόλα. Σε καμία περίπτωση δεν είναι κακό το υλικό, ξεκινάει μάλιστα ο δίσκος με ένα απόλυτα ψαρωτικό track που θυμίζει (ακριβώς λόγω της χρήσης του κλάματος μωρού) την ομότιτλη σύνθεση από το Science Fiction του Ornette Coleman.

Το Introspection κυκλοφόρησε αποκλειστικά σε βινύλιο και σε 350 κομμάτια.

* Η Mutant Embryo είναι υπεύθυνη για μερικούς από τους πιο μυστήριους δίσκους της τελευταίας 10ετίας, τα γνωστότερα και για την ακρίβεια τα μόνα γνωστά ονόματα για ένα μεγάλο κοινό είναι οι Soft Cell και ο Gary Numan. Από εκεί και πέρα υπάρχουν ιδιότυπης αισθητικής και σαφώς underground υπογραφής από σχήματα και solo καλλιτέχνες με πιο «δημοφιλείς» τους (θαυμάσιους) Deux Boules Vanille και τους Family Fodder.

Στυλιανός Τζιρίτας

4 σκέψεις σχετικά με το “ΗΜέRa # 224 / Ουγγρικός βομβητής

  1. Σωστό το δεύτερο σχόλιο περί των 250 units (όντως έτσι είναι) αλλά το πρώτο δεν θα μπορούσα να το ξέρω μιας και η εταιρεία μου έστειλε το δελτίο τύπου (που σε καμία περίπτωση δεν αναφέρει περί των master tapes ενώ μιλάει αντιθέτως για μικρής κυκλοφορίας κασέτα στο παρελθόν από όπου και το πρωτότυπο υλικό, μιλώντας μόνο για ηχογράφηση σε μπομπίνα κλπ οπότε το συμπέρασμα που βγαίνει σε τέτοιες περιπτώσεις είναι το άνωθεν) και τα αρχεία ήχου σε ηλεκτρονικό format.

    Μου αρέσει!

  2. 1) To newsletter του label (επειδή το έχω κι εγώ) αναφέρει copy-paste:
    «Recorded on reel tapes between 1979-1981 with true analogue sound, this album constitutes the Holy Grail of late 70’s Hungarian underground scene as except few demo cassettes it remained buried for over 3 decades!»
    Λέει δηλαδή ότι οι μπομπίνες (master tapes) παρέμειναν για 30+ χρόνια θαμμένες και ότι η μόνη πρόσβαση στο ηχογράφημα εώς τότε ήταν μόνο οι λίγες κασέτες. Σε καμία περίπτωση δε λέει ότι το πρωτότυπο υλικό πάρθηκε από την κασέτα, απλά έτσι υπέθεσες και έγραψες.
    Πληροφορίες που πήρα από το label είναι ότι δεν υπήρχε official ‘demo-cassette’ κυκλοφορία παρά μόνο 5-6 αντιγραμμένες κασέτες που είχε μοιράσει ο δημιουργός σε δικά του άτομα.

    2) Αν ανατρέξεις στο site και στο bandcamp της M.E.R. αναφέρει:
    «Analogue remastered directly from the master tapes».
    Αν έχεις ακούσει το LP θα διαπιστώσεις πως οι δυναμικές από τα σύνθια χτυπάνε κόκκινο, φούλ αναλογικό σήμα.

    3) Λεπτομέριες σχετικά με τον Gusztáv & τη δημιουργία του άλμπουμ υπάρχουν και μέσα στο ένθετο του δίσκου (τον οποίο & έχω) και που καταλαβαίνω πως δεν έχεις διαβάσει (χωρίς παρεξήγηση).

    4) Αναφέρεις «Πάντως το ύφος της κυκλοφορίας μπαίνει κάτω από τις ταμπέλες avant-garde / psych / prog με φουλαρισμένους συνθετήτες και τύμπανα»
    Τύμπανα σε όλο το άλμπουμ υπάρχουν μόνο σε 1 κομμάτι (B1). Το ύφος του LP είναι ανήκει ξεκάθαρα σε experimental-electro περιβάλλον με αρκετά occult, ritual & avant garde στοιχεία.

    5) Επίσης αναφέρεις «Αυτό που επίσης σε βάζει σε σκέψη είναι η –απόλυτα σύγχρονη– παραγωγή αναφορικά με την επεξεργασία των οργάνων πάνω στην κονσόλα»
    Μπορείς να μου εξηγήσεις πώς έχεις βγάλει αυτό το συμπέρασμα;
    Αν έχεις ξεχωρίσει την «επεξεργασία των οργάνων πάνω στην κονσόλα» όπως λες, θα διαπιστώσεις ότι κάθε άλλο παρά «απόλυτα σύγχρονη» έιναι η παραγωγή του LP και ο ήχος του.

    6) Η συσχέτιση του συγκεκριμένου LP που έκανες με το Science Fiction του Coleman είναι εκτός μουσικού & γεωγραφικού χάρτη….Είναι σαν να σου λέω ότι το Stop των Spice Girls που έχει brass section στην εισαγωγή θυμίζει το ‘Tutankhamun’ των Art Ensemble Of Chicago….ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΚΥΡΟ!!!
    ΥΓ: θα μου πεις ότι δεν είσαι φαν «Spice Girls» (ούτε εγώ, παράδειγμα φέρνω) μπορείς όμως να το δεις YouTube.

    7) Τέλος ήθελα να σε ρωτήσω -πάντα βάσει της κριτικής σου- εάν βρήκες κάτι που σου άρεσε στο συγκεκριμένο άλμπουμ και αν «ναι» ποιό;

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s