ΗΜέRA # 228 / Ένα παλαιότερο, ελαφρώς διαφορετικό πιάνο

bellini

Ο τρομακτικά επιτυχημένος Ρώσος τενόρος Maxim Mironov στον περσινό του δίσκο La Ricordanza (Illiria Productions), έθεσε ένα σημαντικό ζήτημα μουσικής αντίληψης σε σχέση με έργα του παρελθόντος και ειδικότερα αναφορικά με την κατασκευή των οργάνων εκτέλεσης. Το album La Ricordanza (από το εξώφυλλο του οποίου είναι η φωτογραφία του παρόντος άρθρου) όπως γίνεται φανερό και από τον τίτλο του απαρτίζεται αποκλειστικά από συνθέσεις του Vincenzo Bellini (1801- 1835) και είχε ως αφορμή, όπως είπε ο ίδιος ο Mironov, μία επίσκεψη του στο Μουσείο Bellini στη Σικελία.

Εκεί παρατήρησε ότι τα δύο πιάνα που περιέχονταν στα εκθέματα και που ανήκαν αμφότερα στον συνθέτη είχαν διαφορετικό μέγεθος από τα σημερινά. Υποσημείωσε μάλιστα ότι θα ήταν δύσκολο για πολλούς σημερινούς πιανίστες να παίξουν σε αυτά όμως προσωπικά ο ίδιος ήθελε να αναπαρασταθεί ο ήχος που ο ίδιος ο συνθέτης είχε στα αυτιά του. Παρόλα αυτά ο Mironov έφτιαξε μια ομάδα από μουσικολόγους και κατασκευαστές οργάνων και προχώρησαν στην κατασκευή ενός πιάνου που είναι όμοιο με τα πληκτροφόρα που χρησιμοποιούσε ο Ιταλός συνθέτης στις αρχές της δεκαετίας του 90.

Δεν πρόκειται μήτε για ελιτισμό μήτε για κάποια μορφή καλλιτεχνικού λουδιτισμού αλλά για ενδιαφέρον περί της αυθεντικής ουσίας του ήχου.

Για την ιστορία το πιάνο στο δίσκο χειρίζεται ο πεπειραμένος λονδρέζος Richard Barker.

Στυλιανός Τζιρίτας

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s