ΗΜέRA # 237 / Ιδανικοί Αυτόχειρες

GY2

Το εγχείρημα του Γκυ Ντε Μωπασάν (1850-1893) στον μικρό τόμο με τον τίτλο Αυτόχειρες που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Κέδρος αποκτάει ιδιαίτερη βαρύτητα αν το συσχετίσει κάποιος με την προσωπική ιστορία του ίδιου του συγγραφέα. Γνωστές οι αυτοκτονικές του τάσεις και απόπειρες, εξαιτίας της σύφιλης κατά πολλούς, και η γενικότερη διάθεση προς απομόνωση που τον κυρίευσε μετά από μια δεκαετία έντονης ζωής (στην πένα και στην καθημερινότητα). Όμως οι Αυτόχειρες με τα 8 διηγήματα που περικλείουν και ασχολούνται με ανθρώπους που επιλέγουν στις σελίδες του Μωπασάν να φύγουν από τη ζωή, πηγαίνουν πολύ παρά πέρα από μια αντανάκλαση της κλειδαρότρυπας για τον εσώτερο κόσμο του Γάλλου πεζογράφου.

‘Εχει  ενδιαφέρον όχι μόνο το πως στήνει τις ιστορίες του ο Μωπασάν (παρεμπιπτόντως το σκίτσο στην κεφαλή του άρθρου απεικονίζει τον ίδιο), πηγαίνοντας πολύ παρά πέρα από την κλασσική οδό μίας απλής ανατροπής ή μίας αναπάντεχης εξέλιξης, αλλά και το πως καλεί τον αναγνώστη να σκεφτεί πάνω σε ζητήματα που πηγαίνουν πολύ πέρα απ τις πρώτες αναγνώσεις του κειμένου. Η κοινωνική αδικία , ο σαρκασμός απέναντι στους ασθενέστερους (σε  σώμα και πνεύμα), η αδηφαγία της κοινωνικής καταξίωσης, η πίεση των κοινωνικών κανόνων, η ματαιοδοξία είναι μερικά από τα ανθρώπινα χαρακτηριστικά όπου στοχεύει ο αεικίνητη πένα του.

Συναρπαστικές οι λεπτομέρειες που λαμβάνουμε για την κοινωνία του 19ου αιώνα στα δεύτερα μισά της επίσης.

Στα συν τις έκδοσης το θαυμάσιο επίμετρο του μεταφραστή του τόμου, Γιάννη Ξενάριου.

Στυλιανός Τζιρίτας

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s